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Disable AI Special Attacks on More Tames


Krotels1525
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I have always found it strange that we could not prevent a handful of certain tames from doing their alternate attacks in the behavior wheel. For example, the Megalosaurus is a phenomenal tame that is held back from potentially shining in boss fights because if not ridden, it will continually try to grab the boss doing around 10% of its max possible damage. If we had the option to simply disable that secondary grab attack, then Megalosaurus would be a really fun alternative to Rexes for boss fights since they sport a higher base melee damage while having slightly less health. 
 

I know there is already an option for some tames like Wyverns and Basilisks where you can “Disable AI Special Attacks”, which prevented them from using their secondary ranged breath attacks while not having a rider. I don’t see why implementing that same option for tames like the Megalosaurus, allowing it to only use its primary bite attack, wouldn’t be a great idea.
 

I truly believe more customization to how your riderless tames would behave would keep people playing for longer since it would open up a lot more methods to complete content. I see it as making a new “build” and experimenting in an attempt to find what works best or is the most fun for every player. 

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On 10/2/2024 at 05:23, Krotels1525 said:

Ho sempre trovato strano che non potessimo impedire a una manciata di certi addomesticati di eseguire i loro attacchi alternativi nella ruota comportamentale. Ad esempio, il Megalosaurus è un addomesticato fenomenale a cui viene impedito di brillare nei combattimenti contro i boss perché, se non viene cavalcato, cercherà continuamente di afferrare il boss infliggendo circa il 10% del suo danno massimo possibile. Se avessimo la possibilità di disabilitare semplicemente l'attacco di presa secondario, allora il Megalosaurus sarebbe un'alternativa davvero divertente ai Rex per i combattimenti contro i boss poiché sfoggiano un danno corpo a corpo base più elevato pur avendo una salute leggermente inferiore. 
 

So che esiste già un'opzione per alcuni addomesticati come Wyvern e Basilischi in cui puoi "Disattivare gli attacchi speciali dell'IA", che impedisce loro di usare i loro attacchi secondari a distanza senza avere un cavaliere. Non vedo perché implementare la stessa opzione per addomesticati come il Megalosaurus, permettendogli di usare solo il suo attacco con morso primario, non sarebbe una grande idea.
 

Credo davvero che una maggiore personalizzazione del comportamento dei tuoi addomesticati senza cavaliere farebbe sì che le persone giochino più a lungo poiché aprirebbe molti più metodi per completare i contenuti. Lo vedo come creare una nuova "costruzione" e sperimentare nel tentativo di trovare ciò che funziona meglio o è il più divertente per ogni giocatore. 

What if we made sure that the AI of creatures is not the acronym artificial idiocy? 

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